Adoptie van nieuwe technologie

Met een digitale werkplek kan je hele organisatie altijd en overal samenwerken. De digitale werkplek brengt alle informatie, processen, applicaties en tools samen op een centrale plek. Denk hierbij aan het ‘werken in de cloud’, maar ook aan de verschillende producten die je hiervoor nodig kan hebben.

Gebruikersadoptie –
De medewerkers centraal

De manier waarop organisaties werken is de afgelopen jaren drastisch veranderd. Dit komt doordat zowel medewerkers als organisaties andere behoeften en verwachtingen hebben. Technologische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op en medewerkers werken steeds vaker vanaf verschillende locaties. Dit vraagt om een verandering in de manier waarop er gewerkt wordt. Werkprocessen moeten op de schop en de mate van flexibiliteit wordt steeds belangrijker.

Om optimaal te kunnen presteren is een nieuwe en veilige manier van werken nodig. De digitale transformatie van een organisatie faciliteert nieuwe, effectieve manieren van samenwerken en communiceren. Een digitale werkplek brengt alle informatie, processen, applicaties en tools samen op een centrale plek en is toegankelijk vanaf ieder apparaat. De tijd van de oude standaard desktop op kantoor is voorbij en apparaten als laptops, tablets en smartphones spelen een belangrijke rol in de dagelijkse werkzaamheden- en processen van organisaties.

De Prosci-methode voor
succesvol verandermanagement

Nieuwe technologieën leveren niet het gewenste resultaat op zonder een correcte aanpak van organisatieverandering, en dat start bij de medewerkers. De mens is misschien wel de belangrijkste factor in de digitale transformatie. Om de transformatie te laten slagen zullen medewerkers anders moeten gaan werken en denken.

Een implementatie van een nieuwe digitale werkomgeving, de introductie van nieuwe processen of het doorvoeren van een organisatiewijziging. Het succes van dit soort trajecten is afhankelijk van de gebruikersadoptie. Door middel van de Prosci methode wordt verandering op een gestructureerde manier aangepakt.

Alle consultants bij Four IT hebben de benodigde trainingen en opleidingen gedaan rondom Change Management en Adoptie (PROSCI). De focus binnen veel van onze projecten ligt dan ook veelal op Communication en Collaboration om zo op de gewenste manier tot organisatieverandering te komen. Er wordt onder andere gebruik gemaakt van het veelgebruikte ADKAR-model om zo o.a. drempels en individuele weerstand weg te nemen.




Intranet

Goede interne samenwerking en communicatie zijn belangrijke voorwaarden voor een digitale werkomgeving. Veel organisaties vertrouwen daarvoor op hun intranet. Dat maakt het intranet het ideale startpunt voor de reis naar een digitale werkomgeving.




Identity en Acces Management

De juiste medewerkers voorzien van de juiste gegevens en applicaties is een steeds grotere uitdaging voor IT-afdelingen. Met Identity & Acces Management Tools (IAM) kunnen IT-managers en/of functioneel beheerders bepalen welke eindgebruikers toegang hebben tot welke data en tools. Oplossingen als SSO en 2FA dragen bij aan de veiligheid en het beheer van de vele online werkprocessen waar organisaties vandaag de dag mee te maken hebben.




Optimaliseren van samenwerkingen & productiviteit

Efficiënt samenwerken, en het eenvoudig uitwisselen van informatie, zowel intern als met andere organisaties is cruciaal voor het functioneren van je organisatie. Door medewerkers met gebruiksvriendelijke technologie te ondersteunen én ze goed te laten trainen met de nieuwe mogelijkheden zorg je ervoor dat de productiviteit van de interne organisatie omhoog gaat.




Adoptie

Nieuwe technologieën leveren niet het gewenste resultaat op zonder een correcte aanpak van organisatieverandering, en dat start bij de medewerkers. De mens is misschien wel de belangrijkste factor in de digitale transformatie.


De digitale zorgplek

We hebben al vele zorgorganisaties mogen begeleiden tijdens hun digitale transformatie. Hierbij is er geen ‘one size fits all’, iedere zorgorganisatie is anders en heeft haar eigen wensen en eisen. We geven niet alleen advies op maat, maar ondersteunen ook bij de ontwikkeling en implementatie van de oplossingen.

Lees Meer

Servicedesk

Four IT ondersteunt al ruim 10 jaar organisaties die werken met Google Workspace. Door deze jarenlange ervaring zijn wij in staat om met onze klanten mee te denken, ook bij vragen die verder reiken dan Google Workspace.

Wat klanten aan ons waarderen is het persoonlijke contact, onze proactiviteit, de korte lijnen met Google en dat wij net dat stapje extra zetten.

Van reactief naar proactief

Je kan ons altijd benaderen. Naast dat jij ons contact bij hulpvragen, kan je van ons ook proactiviteit verwachten. In plaats van enkel problemen op te lossen zodra de eindgebruiker deze heeft gemeld, brengen we je waar mogelijk van te voren op de hoogte van updates. We doen dit op verschillende manieren en via verschillende kanalen. Hierbij maken wij indien nodig ook onderscheid tussen updates die relevant zijn voor de ICT beheerders van een organisatie en updates die betrekking hebben op eindgebruikers.




Beheerdersnieuwsbrief

Wekelijks versturen wij een Google beheerdersnieuwsbrief, speciaal gericht op de beheerders binnen een Google Workspace omgeving. In deze nieuwsbrief wordt vermeld welke belangrijke updates er de aankomende tijd aan zitten te komen, dit zodat jouw organisatie niet voor verrassingen komt te staan.




Kwartaal updates

Ieder kwartaal organiseren wij een online kwartaalupdate. In deze sessie nemen wij jou mee in de meest belangrijke updates die de afgelopen tijd zijn doorgevoerd, maar ook in de updates die Google heeft aangekondigd voor de aankomende periode.




Eindgebruikers nieuwsbrief

Naast de wekelijks beheerdersnieuwsbrief versturen wij maandelijks een eindgebruikers nieuwsbrief, deze is speciaal gericht op eindgebruikers van Google Workspace. Deze nieuwsbrief bevat de laatste updates binnen de verschillende Google Workspace apps, maar ook handige tips & tricks die er voor zorgen dat eindgebruikers nog beter hun werk kunnen uitvoeren.




Servicemanagement

Met je eigen servicemanager tot je beschikking houden we regelmatig contact met elkaar. Afhankelijk van jouw behoefte en de behoefte van je organisatie kunnen we op regelmatige basis met elkaar schakelen en kijken of alles naar wens is.

Support op locatie

Wij bieden support op locatie aan voor wanneer jouw organisatie tijdelijk extra handjes kan gebruiken. Hier is vaak behoefte aan na een migratie naar Google Workspace, maar ook bij capaciteitsproblemen op de eigen servicedesk door ziekte of zwangerschapsverlof.
​Doordat wij fysiek aanwezig zijn, zorgen wij er indirect voor dat de Google Workspace kennis wordt overgedragen naar de rest van de IT medewerkers. Ook hier kijken wij graag verder dan alleen het support op Google Workspace.

Contact